noscript image for google

Δίαιτα για κοιλιοκάκη

Τροφές  και τρόφιμα που επιτρέπονται:

  • Ρύζι (όχι γλασέ),
  • Καλαμπόκι
  • Πατάτες,
  • Σόγια  
  • Φρούτα, λαχανικά και χυμοί
  • Κοτόπουλο, βοδινό, αγελαδινό και χοιρινό κρέας
  • Γάλα, γαλακτοκομικά και αυγά
  • Τυριά (Προσοχή στα μπλε τυριά όπως το ροκφορ, που μερικές φορές περιέχουν γλουτένη)
  • Όσπρια
  • Ψάρια και θαλασσινά (Προσοχή στα κατεψυγμένα)
  • Ζάχαρη και μέλι
  • Καλαμποκάλευρο ( όχι όμως χύμα από το ελεύθερο εμπόριο )
  • Λάδι και μαγειρική σόδα
  • Κινόα, λιναρόσπορος, χαρούπια, αμάραντος, κεχρί
  • Βότανα και μπαχαρικά
  • Αναψυκτικά, τσάι, καφές, κρασί, ρούμι, τεκίλα, βότκα, ουίσκι
  • Ζυμαρικά και ψωμί ΜΟΝΟ αν είναι φτιαγμένα από αλεύρι με την ειδική σήμανση ‘ελεύθερο γλουτένης’

Τροφές και τρόφιμα που απαγορεύονται:

  • Αλεύρι και baking powder
  • Μπύρα  
  • Μαγιά μπύρας και προϊόντα από βύνη
  • Φύλλο κρούστας/ σφολιάτα/ καταΐφι / κουρού / τάρτες
  • Τρόφιμα από σιτάρι, κριθάρι, σίκαλη
  • Ψωμί, τσουρέκι, κρουτόν, κράκερς,  γλυκά και αλμυρά αρτοσκευάσματα, πίτες
  • Ζυμαρικά, πίτσα, δημητριακά και είδη ζαχαροπλαστείου
  • Δημητριακά και μπάρες δημητριακών, μπισκότα
  • Γλυκόριζα
  • Σως σόγιας

Τροφές και τρόφιμα που μπορεί να περιέχουν γλουτένη εκτός αν στην ταμπέλα διευκρινίζεται ότι είναι ελεύθερα γλουτένης )

  • Ζωμός και κύβοι για ζωμούς
  • Πατατάκια και γαριδάκια
  • Ξίδι (Προσοχή: μπορεί να περιέχει γλουτένη. Ελέγξτε εάν περιέχει βύνη)
  • Κουάκερ
  • Λουκάνικα
  • Μαγιονέζα
  • Μουστάρδα
  • Τσάι και καφές με γεύσεις
  • Σάλτσες εμπορίου (σε βάζο/κονσέρβα ή σε ξηρή μορφή σε φάκελο, εκτός κι αν αναγράφεται διαφορετικά)
  • Γλυκά και τούρτες
  • Κάποια φάρμακα, βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής περιέχουν αλεύρι σαν έκδοχο.
  • Dressing σε σαλάτες και διάφορες σως που συνοδεύουν τροφές
  • Μπέικον
  • Επεξεργασμένα κρεατικά και τυριά
  • Καρυκεύματα
  • Βρώμη με προσοχή, να αναγράφει ελεύθερη γλουτένης
  • Κονσέρβες (θα πρέπει πάντα να ελέγχετε την ταμπέλα στη συσκευασία)
  • Κατεψυγμένα φαγητά που περιέχουν λαχανικά, μπορεί να περιέχουν και γλουτένη

 

Βεβαιωθείτε ότι οι επιφάνειες που χρησιμοποιείτε κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος, τα σκεύη, οι κατσαρόλες και εν γένει όλα τα εξαρτήματα της κουζίνας σας, δεν έχουν έρθει σε επαφή με προϊόντα που περιέχουν γλουτένη.

Να διαβάζετε πάντα τις ετικέτες των προϊόντων που χρησιμοποιείτε καθώς στα επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να περιέχεται γλουτένη.

ΠΑΓΙΔΕΣ

  • Προσοχή στο καλαμποκάλευρο,  γιατί μπορεί να είναι αλεσμένο σε μύλο που προηγουμένως είχε αλεστεί σιτάρι, οπότε περιέχει ίχνη από αλεύρι.
  • Προσοχή στις σάλτσες που συνοδεύουν φαγητά που φαίνονται ασφαλή , γιατί συχνά οι μάγειροι δένουν τις σάλτσες με αλεύρι ή baking powder. Πχ ψητό κρέας με πατάτες
  • Σε διάφορα φαγητά μπορεί να έχει προστεθεί φρυγανιά ή ψωμί πχ στα γεμιστά μερικοί πασπαλίζουν από πάνω φρυγανιά ,  στον κιμά κρέατος προσθέτουν ψωμί .
  • Ψωμί χωρίς γλουτένη από τον φούρνο της γειτονιάς : Μπορεί να έχουν προσθέσει μαγιά μπύρας ή προζύμι για να το φουσκώσουν.
  • Φιστίκια που είναι καλυμμένα με ζαχαρωτό ή με διάφορες γεύσεις συνήθως περιέχουν γλουτένη.
  • Προσοχή σε τρόφιμα από ανεξέλεγκτες περιοχές πχ Ινδία , Κίνα  ακόμα και αν γράφουν «ελεύθερα γλουτένης» γιατί οι έλεγχοι εκεί είναι αρκετά χαλαροί.   

 Μπορείτε να φτιάχνετε ψωμί με τα ειδικά αλεύρια  μια φορά τον μήνα  (αν πάρετε μια μηχανή ψωμιού) και να το καταψύχετε. 

Πίσω